MH 19 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jasmijn Steiner - WaarBenJij.nu MH 19 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jasmijn Steiner - WaarBenJij.nu

MH 19

Door: Jasmijn

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

22 Augustus 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

MH 19 > bestemming Kuala Lumpur. Geen MH 17, want die bestaat niet meer. Eerlijk gezegd toch raarder dan gedacht. Tijdens het vliegen toch een beetje opgelucht zijn als de luchtruimen (is er een meervoud van luchtruim? vast niet) van andere leuke vrienden zoals Afghanistan en Irak gepasseerd zijn.. Na twee slechte films, tien mislukte slaapposities en nul gesprekken verder met mijn slapende buurbackpacker loop ik mijn derde rondje om mijn vochtvoorraad aan te vullen. De vriendelijke steward kijkt op van zijn krantje als ik voor de derde keer mijn bekertje water voltap. Of ik voor business op reis ben. Nee of toch wel. Voor de business op 24 september op een nieuwe afdeling begint. Na drie jaar studie en meerdere pieken en dalen heb ik mijzelf getrakteerd op deze maand Indonesië in het verschiet. Terug naar de steward en de MH 19. Ik kan het niet laten te vragen hoe hij zijn werk nu ervaart. Er is veel veranderd, vooral financieel zegt hij. Of hij bang is? Bang om te vliegen is hij niet. Om zijn baan te verliezen of in de veertig niet meer bij een andere vliegmaatschappij aan de bak te kunnen wel. En ja, natuurlijk kende hij veel collega's die gestorven zijn. Maar dat mensen in de lucht gaan schieten. Daar had hij nooit over nagedacht. Ik hoop dat Malaysian Airlines met haar nieuwe naam en oude personeel een betere tijd tegemoet gaat. Dan hoop ik dat deze turbulentie hier ophoudt.. Als ik zin en tijd heb om mijn ervaringen met jullie te delen zal ik hier te vinden zijn. Van Sumatra zal ik via Java naar Bali reizen. Liefs, Jasmijn

  • 23 Augustus 2015 - 09:46

    Magda:

    Heel veel plezier Jasmijn. Ik ben nieuwsgierig naar je volgende ervaringen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Jasmijn in Indonesie

Sumatra, Java en Bali ontdekken.

Recente Reisverslagen:

24 September 2015

Businessclass terug naar Nederland

24 September 2015

Vallen en weer opstaan

24 September 2015

Yogjakarta

05 September 2015

Dag Sumatra

01 September 2015

Toba meer
Jasmijn

Sumatra, Java en Bali ga ik ontdekken.

Actief sinds 22 Aug. 2015
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 8378

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 21 September 2015

Jasmijn in Indonesie

Landen bezocht: